KORISNI SAVETI ZA IZBIJANJE ZUBA

Уобичајен

Iako se vaša beba nalazi u vašem stomaku njeni zubi već tada počinju da se formiraju ispod desni. Zubi su bitni za žvakanje hrane, pričanje, ravno pozicionirani zubi kao i zdrav rast proizvode divne i tople osmehe.

Nicanje zubića je proces gde zubi vaše bebe izlaze ili individualno ili u paru. Generalno govoreći, nicanje počinje oko 6 meseca, i nastaviće da niču sve do 3 godine vašeg deteta. Međutim, kod nekih savršeno zdravih beba, prvi zubići se pojave u trećem mesecu, kod drugih, ih nema sve do prve godine. Saznajte više

Za sve što vas interesuje vezano za trudnoću, bebe i decu posetite naš sajt DNEVNIK BEBE. Dnevnik bebe je internet portal o bebama, gde mozete procitati korisne savete, ukljuciti se u diskusiju, razmeniti misljenja, saznati kada ce te se poroditi, u kom ste mesecu trudnoce i mnoge korisne informacije. Za sve parove, buduce i sadasnje majke dnevnikbebe.com je pravo mesto za Vas.

»

  1. moj decak ima punih 5 meseci, i pre 10-tak dana primetila sam da mu izbija prvi zubic. Medjutim, to nije nti 1 niti 2, gornja i donja, nego je 3-ka u pitanju.
    interesuje me da li je to u redu jer sam do sada citala clanke u kojima se govori o redosledu nicanja zuba kod bebe, a orve su uvek 1 i 2.

  2. Draga Ana,
    Nema potrebe da ste zabrinuti jer je to sasvim normalna stvar. Sva deca rastu drugacije, kao sto neka prohodaju sa 14 meseci a neka sa 10 tako je i kod zubica. To sto ste citali su neki skolski primeri i opste stvari ali kako su sva deca razlicita tako je i vas sin.
    Da vas utisim, mom sinu su svi zubi izasli i onda su se tek odlucile trojke da izrastu tek sa 17 meseci. Zamislite sve detetove zube vec izrasli a trojke ni na vidiku. To je sve normalno i prirodno i nemojte se brinuti.
    Srdacan pozdrav!!!

  3. mama Majo , opet Ja.
    Htela bih da mi kazete Vase iskustvo i misljenje povodom ogrlica od cilibara za bebe za izbijanje zubica. Znam da je sve to normalno , sve te tegobe ali razmisljam o tome da mozda mogu olaksati bebi malo ove mesece nervoze.
    Posetila sam naravno sajt o tome i naravno opet se varacam Vama!
    Svi komentari su pozitivni na tom sajtu o ogrlicama da prosto pomisljam da ne objavljuju sve komentare.
    Zanima me da li ste Vi za taj nacin ublazavanja tegoba ili ne , ili mozda imate neko iskustvo u vezi toga.
    Pozdrav!

  4. Draga Majo,
    Drago mi je što se uvek vraćate kod nas i ja ću vam pokušati i ovog puta pomoći. Od mnogih sam čula da je ogrlica delotvorna i da je onako kako kažu efikasna. Međutim, kada sam pogledala cenu malo sam se predomislila o tom vidu pomoći. Nemojte pogrešno da me shvatite, nema nikakvih novaca koji će me sprečiti da pomognem mojoj deci. Moj prvi sin nije imao nikakvih problema sa zubima, i kad god bi izbio koji mi smo to znali tek kad se on nama nasmeje. Drugi sin je imao problema i mislim velike bolove, ali su se bolovi pojavljivali neposredno pred izbijanje pojedinih zuba, očnjaka i prvih donjih zubića. Suprug i ja smo se dogovorili da sačekamo i da vidimo kako se razvija bol kod našeg drugog sina i nismo primetili da njega to tako strašno boli da izbezumljeno zovemo i naručujemo ogrlicu.
    Dakle, na vam je da odlučite, ja vam ne mogu ništa preporučiti jer je to ipak vaša beba koju bole zubići i naravno vaš novčanik. Bilo bi dobro kada biste imali od nekoga da pozajmite ogrlicu pa da vidite da li je to toliko delotvorno i efikasno i ubedljivo da je kupite.
    Naša su bila ta iskustva, drugi sina nam je samo par dana pred izbijanje bio kenkav i neraspoložen ali nismo uočili da ima strahovite bolove. Sa tećim detetom ćemo videti, nikad se ne zna, sva deca su različita i drugačije reaguju na bol.
    Nadam se da sam vam malo pomogla.
    Srdačan pozdrav!!!

  5. Prvo da Vam zahvalim na najkorisnijem savetu od kada imam bebu. Kada su počeli da nas muče zubići,prvi put u životu sam se osećala bespomoćno pogotovo što sam i po profesiji lekar. Pomogneš tolikim ljudima,a ne možeš sopstvenom detetu-znala sam sta sve postoji od preparata u zvaničnoj medicini,ali znam i njihove loše strane kao i ograničeno delovanje. Tada sam naišla na podatak o ćilibarskim ogrlicama i iskreno,prvo što sam pomislila-još jedna prevara. Sada se duboko izvinjavam,ali zaista je to bila prva pomisao. Medjutim,čitajući komentare i iskustva i poznavajući karakteristike ćilibara-pomislila sam-pa hajde da probamo i to-sve za dete. Kupili smo ogrlicu,stavili je bebici i zaista nismo verovali kakve su se očigledne promene desile-to što mi mirno spavamo i nije tako važno,ali što je naš smeško druga beba-to nam je ispunilo srca. Još uvek pomalo balavi i gricka glodalice,zvecke i ostalo što mu dodje pod ruke,ali to nije samo zbog nicanja zubića već bebe ustima upoznaju svet oko sebe(ali to je već druga tema). Bolova,otečenih desni i plača zbog zubića više nema-nama je ogrlica zaista pomogla. Jeste da sam od onih majki koje kada treba da pomognu detetu ne pitaju koliko košta,ali smo bili srećni što smo našli dosta povoljnu cenu za ogrlicu,znatno nižu nego što smo u pravi mah videli da košta. Zato bih rado da to prenesem i drugim majkama,da ne bi plaćale duplo skuplje. Ostaviću ovde sajt koji em ima ogrlice em je edukativan kada su u pitanju zubići. Sajt je sledeći http://www.cilibarskeogrlicezabebe.com
    Ukoliko Vas još nešto zanima u vezi našeg iskustva,rado ću odgovoriti,ako će nekome biti od pomoći jer znam kroz kakve smo muke prošli. Pozdrav svima i sve pohvale za ovaj korisni sajt

  6. Lep tekst ali trenutno za nas nema puno pomoci posto imamo i ogrlicu od cilibara ali nema mnogo koristi od nje.Nasa beba za par dana puni 8 meseci i izbila su joj dva donja zubica i sada bi trebalo da izadju i gornji ali vec mesec dana dete je uvece kenjkavo,nocu mi se budi 3-4 puta,cesto nece flasicu niti da sisa a hranu i voce jede ali sa promenljivim apetitom.Mazemo i gel i koristimo i kapi a po starinskom receptu se hvatamo i za belo vino,i sve to ponekad pomogne a u poslednje vreme i ne tako da se sada vrlo cesto hvatamo za ,,Eferalgan,,Nas pedijatar kaze da slobodno mozemo da joj dajemo taj paracetamol,ali mi vec polako ludimo od toga sto ne mozemo da joj pomognemo.Ali najvece razocarenje je bas ogrlica od cilibara koja nije bila jeftina i nabavili smo je preko sajta ,,Ogrlice za bebe,,Ako mozda neko ima neki pametan savet bila bih zahvalna na pomoci.

  7. Draga Jelena,
    Na žalost nema tu mnogo pameti oko zubića. Neka deca ili podnesu bol ili ne. Nekoj deci pomognu gelovi, i šta god im se nudi od tih preparata, a nekoj deci jednostavno ništa ne pomaže, a mislim da ve vaše dete u toj grupi, nažalost. Ja vam srdačno savetujem da se manete starinskih recepata i belog vina, jer ako ste ikada u životu bili pod uticajem alkohola, zanaćete kako ste odreagovali kad je dejstvo prošlo. Bolovi u glavi, dehidratacija organizma, umor…. Na bebe i obična kap može teško da deluje pa je ne mojte dodatno izlagati nepotrebnim problemima. Vašoj bebi možete pomoći tako što ćete joj utrljavati isceđen i razblažen sok od limuna, jer će joj on utrnuti desne pa će joj možda to pomoći. Zdravije je a isti efekat na zube sprovodi. Probajte tako ako već do sada niste. Proći će i zubi ubrzo pa vas može tešiti činjenica da to neće večno trajati.
    Srdačan pozdrav!!!

  8. Moj beban ima 6 mes i izbila su mu dva zubića, a natekle su mu desni oko njih, pa će izgleda i ostali donji da niknu. Stalno ima zelenu stolicu, često retku. Desni ga bole na dodir, pa me zanima da li je stolica takva zbog zubića. Kad mu desni utrnu od gela koji mažem, vesela je i razigrana beba.

  9. Draga Dragice JJ,
    Vrlo je moguće da je stolica zbog zubića, ali da biste vi bili sigurni u to morate ipak odvesti bebu kod pedijatra koji će je pregledati i objasniti u čemu je problem ako ga ima. Zubići mogu da proizvedu razne tegobe, pa čak i temperaturu, kod dece. Ništa se ne može sa sigurnošću tvrditi dok bebu pedijatar detaljno ne pregleda.
    Srdačan pozdrav!!!

  10. Zelena stolica se često vezuje za zubiće jer dete u tom periodu svašta trpa u usta da bi na neki način sebi olakšalo bolove,tako da je i to jedan od uzroka zelene stolice(jer su svi ti predmeti ipak prljavi,koliko god se mi trudili da sve oko bebe bude čisto,ipak ne može biti sterilno),ali kao što je Maja rekla-najbolje je otići kod lekara.

    Veliki pozdrav!

  11. Posto vidim da ste se dotakli teme oko ogrlice od cilibara i ja bih htjela da podjelim nase iskustvo sa vama.Mi smo nasoj bebi koja je dobila zubice sa nepuna tri mjeseca kupili tu ogrlicu i mogu vam reci da nismo neke promjene na bolje uocili.Muce je zubici kao i prije stavljanja ogrlice.Mozda treba da prodje neki odredjen period da pocne da djeluje,ali za sada nema promjena.Tako da ne znam bas koliko je to efikasno.Ukoliko uocim da joj ogrlica olaksava tegobe,rado cu to podijeliti sa vama.

    Srdacan pozdrav.

  12. cao svima.samo da se nadovezem za ogrlicu.ogrlica se stavi detetu kad se kupi i ne skida dok svi zubici ne izbiju,jednom se koristi i zato ne deluju vise.tako da ne moze da se pozajmljuje jer vise nema dejstva.moja beba ima 3.5 meseca,uznemirena je u poslednje vreme i balavi puno ali nekako mi jos rano za ogrlicu ali kupicu je u svakom slucaju.ovde u svajcarskoj kosta 80 chf.pozdrav svima

  13. Draga srce75,
    Mnogo vam hvala na informaciji. Verujem da mnoge mame to upravo i rade, pozajmljuju ogrlicu, zbog finansijskih razloga. Za uzrast vaše bebe i nije mnogo rano da krenu zubići, što ne mora da znači da će izbiti odmah. Treba neko vreme da prođe dok se desni formiraju, mada kada se beba muči, nama majkama taj period je jako dugačak jer vidimo da je bebama bolan. Javite nam kako ste rešili problem sa ogrlicom.
    Srdačan pozdrav!!!

  14. Moja bebica ima 3.5 meseca zadnjih nekoliko dana obilno balavi i non stop gura rucice u usta. Isto tako dosta „bljuje“. Imala je jednu zelenu stolicu.I dosta kenjka kao da je nesto muci. Da li je moguce da su zubici??? Da nije rano???

  15. Draga Lena,
    Svi ti simptomi mogu biti zbog izbijanja zubića, ali i ne moraju. Nije rano da vašoj bebi krenu zubići, ali to ne mora da znači da će odmah izbiti zubići. Kod nekih beba počinje balavljenje i svi simptomi izrastanja zuba jako rano, a prvi zubići se pojave mesecima kasnije. Ako se duže nastave ovi simptomi, posetite pedijatra, da biste utvrdili da li je to stvarno od zubića.
    Srdačan pozdrav!!!

  16. drage mame,
    Luka je sa 3 meseca poceo da balavi, tada smo i kupili ogrlicu (po preporuci) i od tada je ne skidamo, prvi zubici su nikli sa 5 meseci, drugi tek sa 9…sad imamo 14 i po meseci i 8 zubica (nismo ih osetili),poslednjih dana smo postali nervozni i kenjkavi, malo smo se osuli (rukice, donji deo ledja…), tako da ocekujemo cetvorke ili trojke…osip je mozda i od vrucina, bili smo do doce i mazali kremice (ipak mozda nije vezano za zubice), ali eto…
    zelim svim bebicama da im sto pre i bezbolnije prodju „nevolje“, a roditeljima da uzivaju u svojim andjelima!
    pozz svima

  17. da,da, ipak su krenuli novi zubici, beli nam se gornja cetvorka :-)))
    zasad jedino prisutna nervoza, ostalo ok :-)

  18. Draga mama pepa,
    Mali zubići uvek prave probleme. Dobro je što izbijanje nije jako bolno, ali ako vam je dete nervozno probajte da nacedite limuna i dodajte malo vode. Uzmite platnenu pelenu, jer je platno rapavo, i umočeno u mešavinu limuna i vode, trljajte detetu desni. Pomoćiće mu da mu desni malo utrnu. To je mnogo bolji recept od starog sa vinom da se desni trljaju, što nikako ne preporučujem.
    Srdačan pozdrav!!!

  19. Draga Jelena,
    moguće je da izlazak zubića prouzrokuje temperaturu, koja varira od deteta do deteta. Ovakve temperature ipak bi morao pedijatar potvrditi da su od zuba ili u suprotnom možda neka prehlada ili virus. Predlažem vam da se obratite vašem pedijatru da bi vas on adekvatno posavetovao.
    Srdačan pozdrav!!!

  20. mamamajo, od srca hvala na savetu, u medjuvremenu nam se zabelele i donje cetvorke, sve sto ce mu olaksati muke, vise nego sam spremna da ucinim
    HVALA jos jednom dragoj mamamaji!!!

  21. Draga Mama pepa,
    Uvek sam raspoložena da vama i drugim majkama izađem u susret. Kad god budete imali nekih pitanja slobodno mi se obratite.
    Srdačno vas pozdravljam!!!

  22. Повратни пинг: 2010 in review « DNEVNIK BEBE

  23. Draga Andreja,
    Samo ću vam kratko reći da je to potpuno normalno i svakidašnje da detetu kasnije izađu zubići.
    Izvinite na kratkosti, ali na godišnjem odmoru sam i nisam u mogućnosti da vam opširnije odgovaram.
    Veliki pozdrav
    mama Maja

  24. Moja beba ima 4 meseca i pre par dana sam primetila da su joj pobelele desni na mestu gde treba da izbiju jedinice i dvojke. Onako kroz kozu tacno se vide kockice (zubici). Nista nije oteceno, niti je za sada bilo sta boli. Stolica je bila par puta zelena. Nije nervozna, normalno spava, jede, jedino sto ponekad trlja obraze i usi. Balavi vec dva meseca i gura u usta sve sta dohvati. Kada siki, zna ponekad da me ugrize ali ne tako cesto. Zanima me da li neko moze da predpostavi kada mogu da ocekujem da izbije prvi zubic obzirom da su kroz kozu dosta vidljivi? Dobili smo ogrlicu od prirodnog cilibara http://www.gemline.ch/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=76 pa cu Vam javiti da li deluje kada ugledam prvi zubic. Hvala .

  25. Draga Jelena,
    Prvi zubići mogu da izađu do kraja prve godine, ali tačano vreme kada će izaći kod vaše bebe vam ne može niko reći. Balavljenje je znak da se desni i zubi unutar desni formiraju i sve simptome koje vaše dete ima su simptomi izlaska zubića, ali kada će to niko ne zna. Proverite samo uši da možda nije neka blaga upala ušiju zbog češanja ušiju. bebe još češkaju ušike kada ima se spava.
    Pozdrav od mama Maje

  26. zdravo,moja beba ima 2 mjeseca i otkriveno je da im refluks i da treba da spava pod kosinom 30 stepeni,interesuje me da li mora podloga da bude tvrda jer ne znam kako da to napravim,preko dana je sa mnom u dnevnoj sobii tu nemam resenje ,uzaslonim jastuke ali oni su meki?i da li mora stalno pod uglom da spava?

  27. Draga Angelina,
    Ako je pedijatar rekao/la da beba treba da spava pod kosinom, onda je to verovano i mislio/la. Refluks je problem kada se bebi vraća stalno hrana i sigurno ne želite da se to desi u toku noći. Zato beba treba da spava STALNO pod kosinom. Kosinu možete napraviti tako što ćete staviti jastuke ispod madraca, a ne bebu na jastuke. Beba će biti na čvrstoj podlozi, ali ipak podignutoj.
    Bebi obezbedite pravilno ležanje po uputstvima lekara, jer refluks zna da izazove bolove u jednjaku, pa da se beba ne muči mnogo.
    Veliki pozdrav od mama Maje

  28. Cao svima ! moja devojcica ima 19 meseci i tek je sad krenuli prvi zubici .Odavno sam zabrinuta , vise puta smo bili kod stomatologa..Svi kazu „sacekajte jos malo“ „dodjite za mesec dana “ itd…… Prvo je izbila gornja jedinica,pa 2 nedelje kasnije donja jedinica.., napokon su krenuli ,desni su oteceni i nadam se da ce do trece godine imati sve zubice. mene zanima da li neko ima slicno iskustvo o tom kasnom nicanju! ,Sad sam smirenija ali bila bi jos smirenija kad bi procitala jos neki komentar! unapred hvala

  29. Draga Danijela,
    Sve je to normalno kod dece. Rast i razvoj se razlikuje od deteta do deteta, pa tako i zubići. Nemojte se iznenaditi kada se počnu pojavljivati kao kokice, samo da ne bude sve to mnogo bolno.
    Veliki pozdrav od mama Maje

  30. moja beba ima dva ipo meseca mnogo je nervozna,place po ceo dan,tesko zaspi jedino se preko noci smiri malo.imala je stolicu zelenu dva tri puta,pocela je da stavlja prsice u usta.lepo jede ali je mnogo nervozna i imamo problem sa spavanjem.sada vise neznam da li su grcevi ili zubici?

  31. Draga mama Slađo,
    Moguće da su zubići, ali ako tako jako plače i neprestano, treba da proverite sa pedijatrom stolicu, da nije neka bakterijica napala creva. Ako je stolica u redu, onda su zubići ili grčevi, pa se morate malo strpiti. I to prolazi, ali, znam, jako teško. Biće to sve ok.
    Puno pozdrava od mama Maje

  32. gledala sam mu desni beli su a kupila sam mu i calgel gel namazala mu vise puta u toku dana i malo se smirio.a sada je boja desni kao nesto ljubicasta.a svakako ce mo videti sa doktorkom sada idemo na kontrolu da vidimo sta je u pitanju al ja mislim da su zubici.

  33. Moja cerka ima 13 meseci. Prve jedinice dole izbile su joj u 8 mesecu a odmah zatim i dvojke dole ali joj jos nisu izasle jedinice gore.Do kog meseca bi trebale i one da izbiju?

  34. Draga Biljana,
    Izlazak zubića je stvar svakog pojedinca i ja vam ne mogu tačno reći vremenski kada će izaći zubići vaše bebe. Do 3. godine bi trebali svi izrasti, a kada će koji to je njihova stvar.
    Puno pozdrava
    mama Maja

  35. Draga Senada,
    Naravno da je moguće. Do treće godine bebi treba da izađu svi zubići, tako da nemate brige.
    Puno vas pozdravljam
    mama Maja

Оставите одговор

